وبلاگ

پودر پروتئین چیست؟ – فواید+خرید از آمازون

بدن همه ما انسان ها نیازمند به پروتئین است و بدون آن نمی توانیم لحظه ای دوام بیاوریم. در این مقاله قصد داریم تا بفهمیم پودر پروتئین چیست؟ و فواید آن و همچنین بهترین محصول در این حوزه آشنا کنیم.

پروتئین چیست؟

فهرست محتوا پنهان

در ابتدا بیایید بررسی کنیم که اصلاً پروتئین چیست و چه نقشی در بدن ما دارد؟ پروتئین ها یکی از مواد مغذی هستند که بدن برای رشد، ترمیم و حفظ بافت های عضلانی به آنها نیازمند است. واحد سازنده پروتئین اسید آمینه است که بدن برای انجام عملکرد مطلوب خود به 20 نوع اسید آمینه نیاز دارد. 11 نوع اسید آمینه را بدن انسان در شرایط عادی قادر به تشکیل آن است و 9 نوع اسید آمینه را بدن قادر به تشکیل آن نیست که باید از طریق مصرف مواد غذایی تامین شود.

پروتئین در کدام مواد غذایی وجود دارد؟

پروتئین در مواد غذایی مثل مرغ، ماهی، شیر، پنیر، تخم مرغ، حبوبات و … وجود دارد.

پودر پروتئین چیست؟

پودر پروتئین نوعی از مکمل‌ های غذایی است که پروتئین‌ های جمع آوری شده از منابع حیوانی (مانند مرغ و ماهی) و گیاهی (مانند برنج و سویا) را در خودش جای داده است. به دلیل اینکه بدن همه ما انسان ها به مقدار مشخصی پروتئین نیازمند است، یک مورد از روش های سریع برای دستیابی به پروتئین، استفاده کردن از پودرهای پروتئین است.

آیا پودر پروتئین برای لاغری مناسب است؟

بله، پودر پروتئین باعث افزایش احساس سیری بیشتر می شود، متابولیسم و سوخت‌ و ساز بدن را افزایش می دهد و سبب حفظ توده‌ های عضلانی در هنگام کاهش وزن می‌ شود.

فواید پودر پروتئین چیست؟

1. رشد عضله

پروتئین برای رشد عضله کاملاً ضروری می باشد. مکمل های پروتئین نقش برجسته ای در افزایش اندازه عضله دارند.

2. کنترل و کاهش وزن

مصرف کردن مکمل های پروتئین به افراد کمک می کند تا در زمان طولانی‌ تری احساس سیری کنند و همین امر سبب می شود تعداد وعده های غذایی کاهش یابند و مقدار غذای مصرفی در روز کمتر شوند و در نتیجه موجب کاهش وزن می شود.

3. ریکاوری بدن بعد از ورزش

در ابتدا بیایید بگوییم ریکاوری بدن یعنی چه؟ ریکاوری، به بازسازی و ترمیم عضلات و بافت ‌های بدن پس از تحریکات و خستگی ناشی از ورزش گفته می‌ شود. حال پودر پروتئین چه تاثیری در ریکاوری بدن بعد از ورزش دارد؟ پودر پروتئین، قادر است عضلات و بافت های صدمه دیده را ترمیم کند و بهبود بخشد. ورزشکاران از پودر پروتئین برای سریع تر شدن ریکاوریِ درد عضلات پس از تمرین استفاده می کنند.

انواع پودر پروتئین کدام اند؟

1. کازئین
2. وی
3. پروتئین سویا
4. شاهدانه
5. نخود

معرفی بهترین پودر پروتئین از نظر فاپلازا:
همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، می خواهیم شما را با بهترین پودر پروتئین از نظر خودمان آشنا کنیم:

پودر پروتئین شکلاتی 100 درصد وی گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن

پروتئین ۱۰۰ درصد وی گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن، دارای مقدار زیادی پروتئین است. هر فرد با استفاده یک پیمانه از این محصول، ۲۴ گرم پروتئین وی خالص دریافت می‌کند. این محصول دارای لاکتوز و آمینوژن‌ های مورد نیاز جهت بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن است. این مکمل با دستگاه گوارشی کسانی که توانایی هضم لاکتوز را ندارد سازگار است. برجسته ترین ویژگی این محصول این است که سرعت جذب بالایی دارد و به ورزشکاران این اجازه را می‌ دهد که بلافاصله قبل از تمرین این محصول را مصرف کنند برای خرید از آمازون و سفارش این محصول می توانید روی اسم محصول کلیک کنید.

پودر پروتئین را چه زمان مصرف کنیم؟

بهترین زمان مصرف قبل از صبحانه، قبل از تمرین و بلافاصله بعد از تمرین می باشد.

مزایای پروتئین ۱۰۰ درصد وی گلد استاندارد اپتیموم نوتریشن
این محصول:

1. برای کسانی که توانایی تحمل لاکتوز را ندارند مناسب می باشد.
2. دارای آمینو اسید ‌های ضروری و غیر ضروری است.
3. سبب افزایش حجم عضلات بدن می شود.
4. به بازتوانی سریع عضلات کمک می کند.

روش مصرف پودر پروتئین چیست؟

مطابق با نظر پزشک و کارشناس تغذیه، یک پیمانه از این محصول را در 250 میلی لیتر آب یا نوشیدنی مورد علاقه خود حل کرده و مصرف کنید. شما می توانید این محصول با کیفیت را از وب سایت ما تهیه نمایید.

سوالات متد اول

روزانه چقدر پودر پروتئین مصرف کنیم؟

زنان 46 گرم در روز، و مردان 56 گرم در روز می توانند مصرف کنند. افراد بزرگسال و افرادی که بیماری مزمن دارند ممکن است نیاز به مصرف پروتئین بیش از مقدار توصیه شده داشته باشند.

چه کسانی می توانند پودر پروتئین مصرف کنند؟

پودر پروتئین را افراد با سن ۱۹ سال و بالاتر می توانند مصرف کنند.

چه کسانی نباید پودر پروتئین مصرف کنند؟

افرادی که مبتلا به کاهش عملکرد کلیه هستند باید از مصرف پودر پروتئین بیش از اجتناب کنند. و کسانی که آلرژی دارند، باید از پودر های پروتئینی ساخته شده از آن آلرژنِ محرک اجتناب کنند.

سخن پایانی

همان طور که گفتیم، بدن همه ما انسان ها به پروتئین نیاز دارد و یکی از راه های سریع تامین پروتئین بدن، استفاده از پودر های پروتئین می باشد. در این مقاله شما را با پروتئین، پودر پروتئین و مزایای آن به همراه یک مورد محصول آشنا کردیم. امیدواریم از این مطلب نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *